Kundsupport

När man spelar online så kan det hända att man stöter på problem med allt från bonusar till insättningar och uttag. Kanske kan det även dyka upp frågor frågor angående spel och hur ett omsättningskrav fungerar. Detta är anledningen till varför det är så viktigt att det finns kundsupport som finns där för att hjälpa dig med dina casinofrågor. Dessutom får man en känsla att ett nätcasino med proffsig kundtjänst är ett företag som man kan lita på och som känns säkert. Vi har sammanställt några korta punkter som kan vara tänkvärda när du har några frågor till casinosupporten. Om du vill veta mer om oss på CasinoGuide.se så klicka här för ett besök hos oss.

Hur kontaktar jag supporten?

Det finns oftast minst två olika sätt att ta kontakt med kundtjänst på. Det absolut vanligaste kontaktsättet är via livechatten. Idag erbjuder 99% av alla casinosidor en chatt där spelaren får direktkontakt med supportavdelningen. Det går snabbt och det är otroligt effektivt och dessutom har du här möjligheter att ställa följdfrågor om något skulle vara oklart. Att skicka ett meddelande via email är ett annat alternativ som alla online casinon erbjuder. Det går inte lika snabbt att få svar, men det är inte alltid man behöver svar på sina frågor på studs. En del nätcasinon erbjuder fortfarande telefonsupport, där du kan ringa in på ett kostnadsfritt nummer. Visst kan det finnas telefonköer, men man brukar få svar inom några få minuter.

Att tänka på vid olika kontaktformer

Som med nästan allt annat i världen finns det både för- och nackdelar med olika typer av sätt att kontakta kundsupporten på. Vi har gjort en liten lista nedan som kan vara till din hjälp, beroende på vilken karaktär din fråga har.

Livechat för svar direkt

När du kontaktar supportteamet via livechatten, kommer du väldigt snabbt komma i kontakt med medarbetare som kan hjälpa dig direkt. I många fall får du support på svenska, vilket alltid är mer fördelaktigt. Live Chat är ett perfekt sätt att kommunicera med supporten på. Om du behöver förklara ditt problem mer ingående eller om du kanske har tekniska problem, kan det vara perfekt då du har möjlighet att direkt ta en skärmbild av problemet och skicka över. Den negativa sidan kan vara att supporten på vissa tider kan vara på engelska och det är inte alla som är bekväma med krångliga ord som är svåra att förstå.

Fråga via mail

Att mejla in är det näst vanligaste sättet att kontakta ett casino på, dock kan du vänta på svar i så mycket som 24 timmar. Om du vill ha snabba svar rekommenderar vi att ringa eller gå till Live chatten. Dock kan du skriva mer ingående om det gäller viktiga ärende som kräver mer handläggning. Ibland kan kundsupporten inte hjälpa dig på plats via telefon eller Chat och därmed är mejl det perfekta sättet för personalen att få tid att kanske prata med andra avdelningar och ge dig ett korrekt svar.

Telefonsupport

Att ringa in kan innebära telefonköer, men som nämnt tidigare är det högt temp på supporten och du kommer oftast ha svar inom någon minut. Många casinon erbjuder svensk support, vilket innebär att du ofta får en trevlig svensk tjej eller kille att prata med. Genom att ringa in får du klara svar snabbare än på något annat sätt. Du kan ofta också be supporten att ringa upp dig så snabbt som möjligt eller vid en viss tidpunkt.

Proffsig supportavdelning ger casinot ett ansikte utåt

Casinon på nätet strävar alltid efter att vara bättre än sina konkurrenter och den perfekta supporten är ett bra verktyg. Det handlar inte endast om att vara så snabba som möjligt, utan det viktigaste av allt är att supporten verkligen lyssnar på spelarna och läser frågorna ordentligt. Att gå det där lilla extra steget extra är ett bra sätt att erbjudan en förstklassig support på. Får man en bra lösning på sina frågor, känner man sig även nöjd och kommer tillbaka till samma online casino igen.

Supportavdelningen har en mycket viktig uppgift genom att även agera ansiktet utåt för spelarna. Det är i supporten som man kan fånga upp signaler från spelarna om något inte känns bra eller om någon känner att han/hon spelar för mycket och kanske behöver en paus från spelandet. Utbildad och vänlig personal är idag ett måste och det är ett jobb som kräver stor noggrannhet och förståelse för andra människor.