Vi är nu en bra bit inne på första kvartalet för 2020. Vad görs då i de stora bolagen för att hänga med och förändra sina strategier? Vi har kikat lite närmre på Leo Vegas Casino. Bolaget har tagit ett steg för att utveckla sin marknadsplan. Från den första januari är Dersim Sylwan ny marknadschef hos Leo Vegas. Sylwan har en bred kunskapsbas och kommer senast från Kindred där han var chef över marknadsavdelningen. Vi berättar mer om detta nytillskott i vår nyhetsartikel nedan.
Varför behövs ny input och nya krafter då? Online Gaming branschen har blivit lite smalare och stramare i Sverige. Första året av spelregleringen är klart och vi har varit med om en hel del förändringar både som drabbar dig som enskild spelare men även bolagen.
Antalet spellicenser i Sverige ligger om 95 godkända och aktiva bolag totalt sett, vilket nog var det antal vi ungefär förväntade oss. Det har helt enkelt blivit bra mycket tuffare för spelbolagen, varför det är viktigt att se över bl.a. marknadsstrategin. De behövs andra planer och nya idéer för att komma vidare.
Bakgrund - marknadsansvarig på LeoVegas
Dersim Sylwan trädde in som ny marknadschef hos LeoVegas från den första januari 2020. Med över 11 år inom casinobranschen har Sylwan stor erfarenhet och bred kunskap för rollen. Dersim var även VD för Maria Casino under en period av 18 månader. Förutom denna roll trädde han även in som "country manager" i Sverige för Maria.
Före rollen hos Kindred, vilken Sylwan startade 2013, var han anställd hos Svenska Spel. Där var han brand manager för Oddset och på samma gång även projektansvarig för deras mobilprodukt.
Genom år av erfarenhet inom branschen har Dersim varit med både på medgångar och motgångar. En perfekt kombination för en ledande roll inom Leo Vegas Casino.
LeoVegas sätter strategi för den nya spelmarknaden
Det var en hel del diskussioner och tumult förra året när regleringen av spelmarknaden anlände. Du minns säkert de turer som var när det kom till spelreklamen. Höll den verkligen rätt nivå enligt spellagen? Många ansåg att reklam relaterat till spel var alldeles för påstridig och förekom alldeles för frekvent. Enligt spellagen skulle reklam för spel ske med måttfullhet. Något som helt klart är en tolkningsfråga och inte var så lätt att avgöra.
När det kommer till populära LeoVegas och reklamen, menar Sylwan i en artikel i Resume.se att bolaget redan ligger i fas med vad nya spellagen förespråkar. Bolaget är ansvarstagande och som vi alla känner till ligger deras linje på vad de kallar "kunglig spänning" i sin reklam. Något som går hand i hand med namnet Leo, som betyder lejon (kung) och den spännande underhållning som erbjuds på sajten.
Casinot kommer att fortsätta slå ett slag för sina produkter och utveckla dem. Användarupplevelsen är viktigt och något som alltid kan bli bättre. Vidare kommer casinot även att fortsätta med den viktiga biten ansvarsfullt spelande. Enligt mätningar som har gjorts visar det sig, precis som förväntat, att många svenskar ser Leo Vegas främst som ett riktigt bra mobilcasino.
Seriösa aktörer och hållbarhet
När vi blickar tillbaka på 2019 och de händelser som varit i fokus i media, kommer helt säkert fortsatt höga krav ställas på svenska spelbolag. De stora populära bolag som idag är ledande kommer säkert ha en fortsatt plats på marknaden. Det kommer ställas fortsatt höga krav och kanske kommer även reklamen stramas åt ytterligare.
De bolag som är ledande tar ett stort ansvar över hela området och fokuserar inte enbart på sin profil och vinning. Vi på CasinoGuide.se tror definitivt på Leo Vegas som en av de stora aktörerna i Sverige som tar stort helhetsansvar 2020.
Viktig information – vänligen observera datumet då denna artikel publicerades. Vi kan inte längre garantera att eventuella bonusar, erbjudanden, länkar eller liknande i artikeln är giltiga. Vi rekommenderar dig att istället besöka våra aktuella kampanjer och våra recensioner för korrekt information.