casinoguide.se logo

Kundsupport

Du är här:CasinoGuide » Kundsupport
Senast uppdaterad:22/2/2024

Granskats av:

Monica Eliasson

När du spelar online så kan det hända att du stöter på problem med allt från bonusar till insättningar och uttag. Kanske kan det även dyka upp frågor frågor angående spel och hur ett omsättningskrav fungerar. Detta är anledningen till varför det är så viktigt att det finns kundsupport som finns där för att hjälpa dig med dina casinofrågor. Dessutom får man en känsla att ett nätcasino med proffsig kundtjänst är ett företag som man kan lita på och som känns säkert. Vi har sammanställt några korta punkter som kan vara tänkvärda när du har några frågor till casinosupporten. Om du vill veta mer om oss på CasinoGuide.se så klicka här för ett besök hos oss.

man med headset - support casinon online
Casinon med bästa supportenÖppettiderKontaktFördelar
Leovegas CasinoVarje dag 24/7Chatt, telefon, e-postSnabba svar
Betsson24/7Chatt, telefon, e-post60 års erfarenhet
Bet36524/7Chatt, telefon, e-post, FAQProffsigt
Happy Casino24/7Livechatt eller e-post24/7 sedan maj 2023
Maria Casino08:00 - 24:00Chatt, telefon eller e-postModernt

Hur kontaktar jag supporten?

Det finns oftast minst två olika sätt att ta kontakt med kundtjänst på. Det absolut vanligaste kontaktsättet är via livechatten. Idag erbjuder 99% av alla casinosidor en chatt där spelaren får direktkontakt med supportavdelningen. Det går snabbt och det är otroligt effektivt och dessutom har du här möjligheter att ställa följdfrågor om något skulle vara oklart. Att skicka ett meddelande via email är ett annat alternativ som alla online casinon erbjuder. Det går inte lika snabbt att få svar, men det är inte alltid man behöver svar på sina frågor på studs. En del nätcasinon erbjuder fortfarande telefonsupport, där du kan ringa in på ett kostnadsfritt nummer. Visst kan det finnas telefonköer, men man brukar få svar inom några få minuter.

tumme upp o tumme ner - fordelar och nackdelar

Kundtjänst - för- & nackdelar

  • 99% av alla casinos har live chatt
  • Många casinon satsar på 24/7-tider idag
  • Alla svenska casinon har svensk support
  • Konkurrensen gör kundtjänst viktig
  • Idag finns Chat bot för snabba svar
  • Det krävs ofta att du är inloggad för att chatta
  • Svar via e-post kan ta lång tid

Att tänka på vid olika kontaktformer

Som med nästan allt annat i världen finns det både för- och nackdelar med olika typer av sätt att kontakta kundsupporten på. Vi har gjort en liten lista nedan som kan vara till din hjälp, beroende på vilken karaktär din fråga har.

Livechat för svar direkt

När du kontaktar supportteamet via livechatten, kommer du väldigt snabbt komma i kontakt med medarbetare som kan hjälpa dig direkt. I många fall får du support på svenska, vilket alltid är mer fördelaktigt. Live Chat är ett perfekt sätt att kommunicera med supporten på. Om du behöver förklara ditt problem mer ingående eller om du kanske har tekniska problem, kan det vara perfekt då du har möjlighet att direkt ta en skärmbild av problemet och skicka över. Den negativa sidan kan vara att supporten på vissa tider kan vara på engelska och det är inte alla som är bekväma med krångliga ord som är svåra att förstå.

Fråga via mail

Att mejla in är det näst vanligaste sättet att kontakta ett casino på, dock kan du vänta på svar i så mycket som 24 timmar. Om du vill ha snabba svar rekommenderar vi att ringa eller gå till Live chatten. Dock kan du skriva mer ingående om det gäller viktiga ärende som kräver mer handläggning. Ibland kan kundsupporten inte hjälpa dig på plats via telefon eller Chat och därmed är mejl det perfekta sättet för personalen att få tid att kanske prata med andra avdelningar och ge dig ett korrekt svar.

Telefonsupport

Att ringa in kan innebära telefonköer, men som nämnt tidigare är det högt tempo på supporten och du kommer oftast ha svar inom någon minut. Många casinon erbjuder svensk support, vilket innebär att du ofta får en trevlig svensk tjej eller kille att prata med. Genom att ringa in får du klara svar snabbare än på något annat sätt. Du kan ofta också be supporten att ringa upp dig så snabbt som möjligt eller vid en viss tidpunkt.

Idag har en del casinon valt att erbjuda tjänsten att ringa upp. Du kan alltså inte ringa casinot, men du fyller i ett kontaktformulär och så ringer en medarbetare från online casinot upp dig.

Snabba svar på direkta frågor via Chatbot Support

Något som har dykt upp allt mer frekvent de senaste åren, är support via chatbot. Detta innebär att det är en robot som du först får kontakt med när du använder livechatten. Det är ännu inte alla casinon som erbjuder chatbot, men det är allt fler casinon som nappar på denna teknik.

Fördelen med att använda sig av en chatbot är att man kan leverera direkta och snabba svar till spelarna. Detta gäller då främst vanliga frågor som chatboten kan klara av att svara på eller komma med förslag.

Om inte chatbot hos casinot kan svara på din fråga, så blir du omdirigerad till en supportagent. När du kontaktar supporten, så ser du direkt om det är i form av chatbot eller inte, då detta alltid framgår.

3 casinon som idag använder Chat bot

Proffsig supportavdelning ger casinot ett ansikte utåt

Casinon på nätet strävar alltid efter att vara bättre än sina konkurrenter och den perfekta supporten är ett bra verktyg. Det handlar inte endast om att vara så snabba som möjligt, utan det viktigaste av allt är att supporten verkligen lyssnar på spelarna och läser frågorna ordentligt. Att gå det där lilla extra steget extra är ett bra sätt att erbjudan en förstklassig support på. Får man en bra lösning på sina frågor, känner man sig även nöjd och kommer tillbaka till samma online casino igen.

Supportavdelningen har en mycket viktig uppgift genom att även agera ansiktet utåt för spelarna. Det är i supporten som man kan fånga upp signaler från spelarna om något inte känns bra eller om någon känner att han/hon spelar för mycket och kanske behöver en paus från spelandet. Utbildad och vänlig personal är idag ett måste och det är ett jobb som kräver stor noggrannhet och förståelse för andra människor.

Caroline Fjellheim avatar

Caroline Fjellheim

[email protected]linkedIn Image
Caroline började sin skrivarkarriär hos Raketech 2019 och har sedan dess skrivit för bl.a. CasinoGuide.se. Hon har alltid älskat att läsa och skriva och är idag expert inom ämnet online casinon, men skriver även finansrelaterade artiklar. Caroline har även publicerat en egen novell! Hon är en mycket uppskattad skribent som regelbundet skriver artiklar, recensioner och slot-recensioner som publiceras på vår sida.

Upptäck

Live CasinoVirtual Reality CasinoSpeltillverkareSajtkarta

Raketech Group

Soho Office The Strand

Fawwara Building

Triq l – lmsida

Gzira GZR1401

Malta

[email protected]
casinoguide.se logo

Casinoguide.se är en jämförelsesajt för casino online. Informationen på sajten är ämnad för underhållning och information. Länkar, banners och eventuella andra bilder som leder till casinon från sajten är annonser. Tredje part kan när som helst ändra eller avbryta bonusar/erbjudanden och CasinoGuide kan ej hållas ansvariga för felaktig information. Erbjudanden gäller enbart för spelare över 18 år, bosatta i Sverige. Välkomsterbjudanden gäller enbart för nya spelare. Vi rekommenderar enbart casinon med svensk licens. Var vänlig och följ länken till ”Regler & Villkor” för att få veta mer om oss och vår policy.


Stod linjen
Spela ansvarsfullt
Spel paus
CO2
Spel inspektionen
DMCA.com Protection Status
Find us on FacebookFind us on twitterFind us on tiktokFind us on instagramFind us on YoutubeFind us on Vimeo
Copyright © 2003 - 2024 casinoguide.se